Connect with us

Άρθρα

Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση καθυστερεί την ολοκλήρωση του φράγματος Ασωπού

Published

on

Ο βουλευτής Ζεϊμπέκ Χουσεϊν της Νέας Αριστεράς τοποθετείται με ερωτήσεις για τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του έργου στο Φράγμα Ασωπού Κορινθίας.
Η κοινοβουλευτική ερώτηση έρχεται σε συνέχεια της συζήτησης που προκλήθηκε με πρωτοβουλία της Νέας Αριστεράς στο Δημοτικό Συμβούλιο Βέλου – Βόχας και της επίσκεψης του υποψήφιου ευρωβουλευτή Χαρ. Κασίμη στον εν λόγω δήμο, κατά την οποία αναδείχθηκε επίσης το συγκεκριμένο θέμα.

Το Φράγμα Ασωπού Κορινθίας είναι ένα έργο με πολλαπλά οφέλη και με ευεργετικές οικονομικές και περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή προς όφελος της ενίσχυσης της τοπικής οικονομίας. Με την ολοκλήρωση των εργασιών ο συνολικός όγκος αποθήκευσης του φράγματος θα είναι 29.100.000 κυβικά μέτρα και με τη συνεχή ροή του ποταμού θα αξιοποιούνται 41.000.000 κυβικά μέτρα κάθε χρόνο. Με την κατασκευή του φράγματος θα αξιοποιούνται τα νερά του Ασωπού ποταμού αρδεύοντας 50.000 στρέμματα καλλιεργούμενης έκτασης, εξυπηρετώντας περισσότερες από 4.000 αγροτικές οικογένειες.

Όμως παρότι έχουν περάσει δεκαετίες και στο έργο αυτό έχει ξοδευτεί πακτωλός χρημάτων το φράγμα του Ασωπού δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη και είναι άγνωστο πότε θα γίνει αυτό ώστε να αρχίσει να επηρεάζει θετικά την αγροτική παραγωγή και την ποιότητα ζωής των πολιτών της Κορινθίας.

Υπογραφή της Σύμβασης Μελέτης αρδευτικών έργων του Φράγματος Ασωπού παρουσία του Περιφερειάρχη Δημήτρη Πτωχού

Πρόσφατα η κυβέρνηση της ΝΔ θριαμβολογούσε ότι υπεγράφη η σύμβαση με την ανάδοχο εταιρεία για την Μελέτη των Αρδευτικών Έργων Φράγματος Ασωπού, με προϋπολογισμό περίπου 5,6 εκατ. Ευρώ παρ’ ότι η υπογραφή αυτή της μελέτης έγινε δύο χρόνια μετά την προκήρυξή της, με καθυστέρηση τριών ετών από την έγκρισή της το 2019, με υπερδιπλάσιο προϋπολογισμό (από 3 εκατ. στα 5,6 εκατ.).

Παράλληλα, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διατείνεται ότι η ολοκλήρωση του φράγματος θα γίνει περίπου στον ίδιο χρόνο με την ολοκλήρωση της εν λόγω μελέτης. Παρ’ ότι επί της προηγούμενης κυβέρνησης , μετά από επίπονες προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:

  • Το έργο μεταφέρθηκε στην προγραμματική περίοδο 2014-2020 και εξασφαλίστηκε η συνέχιση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης έργου με πόρους του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης με σχετική απόφαση τον Ιούλιο του 2016.
  • Διασφαλίστηκε η ανάληψη εκτέλεσης του έργου από τον Άκτωρα μετά την πτώχευση της εταιρείας «Ιόνιος» το 2018.
  • Εγκρίθηκε, με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες, η συμπληρωματική χρηματοδότηση άνω των 12 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση προβλημάτων του έργου.
  • Εγκρίθηκε η δέσμευση Προϋπολογισμού 3 εκατ. ευρώ για την εκπόνηση της μελέτης των αρδευτικών δικτύων που για 2.5 χρόνια η κυβέρνηση της ΝΔ την είχε στα συρτάρια .
  • Άφησε στα μέσα του 2019 κατασκευασμένο άνω του 60% του συνολικού έργου και ένα εργοτάξιο με κοντά στους 70 εργαζόμενους.

Το έργο κατασκευής του φράγματος είναι σήμερα «παγωμένο», αφού το φράγμα του Ασωπού έχει σταματήσει να κατασκευάζεται από το 2022.

Σταματημένο το φράγμα Ασωπού, φραγμένο το δίκτυο ΑΟΣΑΚ

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

  1. Γιατί δεν ολοκληρώθηκε το έργο, όπως προβλεπόταν τον Δεκέμβριο του 2021 με την σύμβαση που παρέλαβαν, με εξασφαλισμένη την αρχική και την συμπληρωματική του χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους;
  2. Γιατί δόθηκε επιπλέον παράταση μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου του 2023, που και πάλι δεν εκπληρώθηκε, με τον ανάδοχο να διαπραγματεύεται επί έναν χρόνο, και να εξασφαλίζει νέα συμπληρωματική σύμβαση;
  3. Γιατί καθυστέρησε η προκήρυξη και η ανάθεση της μελέτης για πέντε (τρία+δύο) χρόνια και πώς αιτιολογείται ο διπλασιασμός του προϋπολογισμού της μελέτης των δικτύων;
  4. Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του αρδευτικού προβλήματος για τον αγροτικό κόσμο του νομού, με αναμενόμενη διάρκεια εκπόνησης της μελέτης κοντά στα δύο χρόνια και την εκτέλεση του έργου των αρδευτικών δικτύων να εκτιμάται σε τρία έως τέσσερα έτη (εάν εξασφαλιστεί χωρίς προβλήματα η χρηματοδότησή του);
  5. Γιατί, η Κυβέρνηση και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, δεν έχουν εξετάσει τα εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης του νερού του Φράγματος στο μεσοδιάστημα μέχρι την ολοκλήρωση του δικτύου, όπως προβλεπόταν στην αρχική μελέτη του έργου και έχει επανειλημμένα προταθεί έκτοτε;
  6. Έχουν εξασφαλισθεί οι πρόσθετες πιστώσεις από το ΥΠΑΑΤ για την ολοκλήρωση του φράγματος;

Ο ερωτών Βουλευτής

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

 

 

Continue Reading




Δημοφιλέστερα

2741076901 | info@mypressnet.gr


Copyright © 2022.Powered by Mindlabz