Ελλάδα
Κακά τα μαντάτα για τη ναυτιλία! Θα χρεώνεται κανονικότατα το φουγάρο στα πλοία από το 2024
Οι χώρες-μέλη της ΕΕ συμφώνησαν να εντάξουν για πρώτη φορά τη ναυτιλία στην ευρωπαϊκή αγορά άνθρακα, κάτι που σημαίνει ότι οι πλοιοκτήτες θα πληρώνουν τις εκπομπές των πλοίων τους και θα έχουν έτσι οικονομικό κίνητρο να επενδύσουν σε καθαρές τεχνολογέις.
Μέχρι σήμερα η ναυτιλία παρέμενε εκτός της αγοράς άνθρακα, η οποία απαιτεί από εργοστάσια και μονάδες ηλεκτροπαραγωγής να αγοράζουν δικαιώματα εκπομπής για τα αέρια του θερμοκηπίου που απελευθερώνουν στην ατμόσφαιρα.
Αυτό θα αλλάξει από το 2024, όταν οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να αγοράζουν δικαιώματα για το 40% των εκπομπών τους, ποσοστό που θα αυξηθεί στο 70% το 2025 και στο 100% το 2026.
«Αυτό θα βοηθήσει όχι μόνο το κλίμα αλλά και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα σε πόλεις κοντά σε ποτάμια και ακτές» δήλωσε σύμφωνα με το Reuters ο ευρωβουλευτής Πίτερ Λίζε, εισηγητής του σχεδίου.
Η συμφωνία, στην οποία κατέληξαν το βράδυ της Τρίτης διαπραγματευτές από τις 27 χώρες-μέλη, θα εντάξει στην αγορά άνθρακα όχι μόνο το διοξείδιο του άνθρακα αλλά και το μεθάνιο και το διοξείδιο του αζώτου για θαλάσσια δρομολόγια εντός της ΕΕ.
Διεθνή δρομολόγια
Θα συμπεριλάβει επίσης το 50% των διεθνών δρομολογίων που ξεκινούν ή καταλήγουν στην ΕΕ, κάτι που θα βοηθήσει στη μείωση της διασυνοριακής ρύπανσης που συχνά δεν περιλαμβάνεται στις εθνικές πολιτικές μείωσης των εκπομπών.
Όπως ανέφερε ο Λίζε, οι νέοι κανόνες θα ενθαρρύνουν τους εφοπλιστές να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες όπως λιγότερο ρυπογόνα σκάφη. Η συμφωνία προβλέπει εξάλλου ότι ένα μέρος των εσόδων από την πώληση δικαιωμάτων εκπομπής θα επενδύεται σε προγράμματα μείωσης εκπομπών της ναυτιλίας.
Η ναυτιλία είναι μια από τις βιομηχανίες που δυσκολεύονται να απεξαρτηθούν από τα ορυκτά καύσιμα λόγω έλλειψης εμπορικά βιώσιμων τεχνολογιών.
Με το 90% των προϊόντων σε όλο τον κόσμο να μεταφέρονται διά θαλάσσης, η ναυτιλία αντιστοιχεί σήμερα σχεδόν στο 3% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί χωρίς τη λήψη μέτρων.
Η συμφωνία για τα πλοία εντάσσεται στο πλαίσιο ευρύτερης μεταρρύθμισης της αγοράς άνθρακα στην ΕΕ, με στόχο τη μείωση των εκπομπών κατά 55% έως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990.
Τα εκκρεμή ζητήματα για τη μεταρρύθμιση αναμένεται να συζητηθούν από διαπραγματευτές των χωρών-μελών στις 17 Δεκεμβρίου.
Πηγή: in.gr
-
Ελλάδα20 ώρες ago
Snik: Πήγε να αγοράσει ρολόι αξίας 116.000 ευρώ και προκάλεσε αναστάτωση στο Ναύπλιο – Δες το βίντεο
-
Κόσμος21 ώρες ago
Σουηδία: 120.000 φαν της Τέιλορ Σουίφτ «πλημμυρίζουν» τη Στοκχόλμη – 300% πάνω οι τιμές στα ξενοδοχεία
-
Ελλάδα22 ώρες ago
Νέοι σεφ LE MONDE νικητές στον διαγωνισμό Olivier Roellinger για βιώσιμη γαστρονομία
-
Επικαιρότητα15 ώρες ago
Ανασκόπηση της εβδομάδας, από Δευτέρα 13/05/24 έως Σάββατο 18/05/24.
-
Ζωή15 ώρες ago
Αντιγόνη Κουλουκάκου: Βούρκωσε με την ερώτηση του Τάσου Ιορδανίδη – «Έχω μια βέρα, αλλά δεν έχω παντρευτεί ποτέ»
-
Κόσμος13 ώρες ago
Ο αλεξιπτωτιστής που σκόρπισε 100 εκατομμύρια σπόρους πάνω από τον Αμαζόνιο
-
Ελλάδα21 ώρες ago
Απίστευτη καταγγελία στην Πάτρα: Έκοψε το αυτί της αδελφής του πάνω σε καυγά
-
Κόσμος15 ώρες ago
Ανάκληση ψωμιού στην Ιαπωνία αφού βρέθηκαν «απομεινάρια αρουραίων»