Αν θέλετε να ζήσετε έως τα βαθιά γεράματα και να είστε υγιής, θα πρέπει να ακολουθήσετε τη διατροφή υγιών ανθρώπων, που έχουν ήδη φτάσει τα εκατό.

Ένα μέρος που πρέπει να στραφείτε για να πάρετε παράδειγμα, είναι η Οκινάουα της Ιαπωνίας, μια από τις Μπλε Ζώνες του κόσμου δηλαδή, τις περιοχές όπου οι άνθρωποι ζουν εξαιρετικά μακρά, υγιή και ευτυχισμένη ζωή. Για κάθε 100.000 κατοίκους, η Οκινάουα έχει 68 εκατοντάχρονους, περισσότερες από τρεις φορές, τους αριθμούς που βρέθηκαν στους πληθυσμούς των ΗΠΑ του ίδιου μεγέθους.

Το φαγητό με προσοχή, στόχο και επίγνωση, είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τα ποσοστά μακροζωίας μεταξύ των κατοίκων της Οκινάουα.

«Hara hachi bu»: Τα πάντα με μέτρο

Εάν είχατε ποτέ την τύχη να φάτε με έναν ηλικιωμένο από την Οκινάουα, θα τον είχατε ακούσει να λέει κάθε φορά, μια φράση εμπνευσμένη από τον Κομφούκιο πριν ξεκινήσετε το γεύμα: «Hara hachi bu» – μια υπενθύμιση για να σταματήσουν να τρώτε όταν τα στομάχια τους είναι 80% γεμάτα.

Η έρευνα, που μεταφέρει το CNBC, δείχνει ότι χρειάζονται περίπου 15 έως 20 λεπτά για να εγγραφεί στον εγκέφαλό σας, ότι το στομάχι σας έχει γεμίσει. Και το να τρώτε το φαγητό αργά, εξασκώντας το hara hachi bu, βοηθάει στο να βάζετε φρένο.

Με άλλα λόγια, εάν σταματήσετε να τρώτε όταν νομίζετε ότι είστε 80% γεμάτοι, πιθανότατα να είστε 100% γεμάτοι (απλά δεν το γνωρίζετε ακόμη).

Aυτό που τρώτε έχει σημασία

Οι ηλικιωμένοι από την Οκινάουα υιοθετούν μια φυτική διατροφή, με τα γεύματά τους να αποτελούνται κυρίως από τηγανητά φασόλια, σπανάκι, το φυτό μουστάρδα, γλυκοπατάτες και τόφου – όλα με υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά.

Το goya είναι ένα άλλο δημοφιλές βασικό στοιχείο. Επίσης γνωστό ως «πικρό πεπόνι», το goya είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και μέταλλα που μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και να βελτιώσουν την υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος για να βοηθήσουν στην καταπολέμηση των ιών.

Παρ’ όλο που οι κάτοικοι της Οκινάουα τρώνε χοιρινό, ψάρι και άλλα κρέατα, αυτά αποτελούν συνήθως ένα μικρό στοιχείο της συνολικής κατανάλωσής τους.

Βάζοντας το «hara hachi bu» στην πράξη

Οι απλές αλλαγές στις καθημερινές διατροφικές συνήθειες μπορούν να βοηθήσουν να τεθεί σε εφαρμογή το μυστικό της hara hachi bu, για καλύτερη υγεία.

Ακολουθούν τέσσερα εύκολα βήματα για να ξεκινήσετε:

  • Μην έχετε εμμονή για την πρόσληψη θερμίδων ή την απώλεια βάρους. Ο τρόπος των ανθρώπων από την Οκινάουα είναι να κάνουμε όλα τα πράγματα με μέτρο. Καθώς τρώτε, εξασκηθείτε προσεκτικά ακούγοντας το σώμα σας.
  • Φάτε αργά. Η ταχύτερη κατανάλωση οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση. Επιβραδύνετε για να επιτρέψετε στο σώμα σας να ανταποκριθεί σε σήματα, τα οποία μας λένε ότι δεν είμαστε πλέον πεινασμένοι.
  • Εστιάστε στο φαγητό. Κλείστε την τηλεόραση και κρατήστε όλες τις άλλες μορφές ψηφιακών συσκευών μακριά από το περιβάλλον διατροφής σας. Θα είστε λιγότερο αποσπασμένοι, θα καταναλώνετε λιγότερα και θα απολαύσετε περισσότερο το φαγητό.
  • Χρησιμοποιήστε μικρά δοχεία. Επιλέξτε να φάτε σε μικρότερα πιάτα και χρησιμοποιήστε ψηλά, στενά ποτήρια. Είναι πιθανό να τρώτε πολύ λιγότερο χωρίς καν να το σκεφτείτε.

 

Πηγή:topontiki.gr