Ελλάδα
Αρχαίος δρόμος στον Ισθμό της Κορίνθου βγαίνει ξανά στην… επιφάνεια
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πολύ μεγάλο έργο προστασίας της όδευσης της Αρχαίας Δίολκου, στην περιοχή της Ποσειδωνίας, δυτικά της διώρυγας της Κορίνθου.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το –προϋπολογισμού ύψους 2.100.000 ευρώ– πολύ μεγάλο έργο προστασίας της όδευσης της Αρχαίας Δίολκου, στην περιοχή της Ποσειδωνίας –δυτικά της διώρυγας της Κορίνθου– το οποίο υλοποιείται με χρηματοδότηση του ΠΕΠ της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Σπουδαίο έργο κορυφαίας σημασίας
Ανασκαφές
Μέχρι το 1956, οπότε άρχισαν ανασκαφικές εργασίες στην περιοχή του Ισθμού της Κορίνθου για την αποκάλυψη της Διόλκου, είχαν εκφρασθεί από τους νεότερους μελετητές διάφορες γνώμες σχετικά με τη θέση και τη μορφή της. Ο Φρέιζερ θεωρούσε ότι η Δίολκος θα έπρεπε να είχε τη μορφή «τροχιοδρόμου» (tramway).
Στηριζόταν στην παρατήρηση ενός μικρού τμήματος που είχε διατηρηθεί κοντά στη γέφυρα της διώρυγας (από την αναφορά του Παυσανία). Στη Δίολκο είχε αποδώσει και ο Φάουλερ (Corinth, τ. Ι, σ. 50) ένα άλλο τμήμα οδού στο πελοποννησιακό έδαφος, στο στόμιο της διώρυγας προς τον Κορινθιακό Κόλπο. Οι ανασκαφές του Ν. Βερδελή όμως απεκάλυψαν ένα αρκετά μεγάλο τμήμα της Διόλκου και έλυσαν τις απορίες που συνδέονταν με αυτή.
Η διαδρομή
Πρώτα – πρώτα, προσδιορίσθηκε η ακριβής διαδρομή την οποία ακολουθούσε. Ξεκινούσε στον Κορινθιακό από το σημείο όπου σήμερα βρίσκεται ο σηματοδότης για τα πλοία που κατευθύνονται προς τη διώρυγα. Προχωρούσε για ένα διάστημα προς τα ανατολικά. Από εκεί, στρεφόταν προς τα βορειοανατολικά και πάλι προς τα νοτιοανατολικά. Ώσπου κατέληγε στον Σαρωνικό Κόλπο ανατολικά της διώρυγας, στο σημερινό Καλαμάκι Κορινθίας, τον αρχαίο Σχοινούντα, όπως ακριβώς αναφέρει ο Στράβων.
Απέφευγε την κλίση του εδάφους
Η Δίολκος δεν ακολουθούσε ευθεία γραμμή. Είχε στροφές, επειδή το έδαφος παρουσιάζει αρκετή κλίση, με υψόμετρο μέχρι 90 μέτρα περίπου, οπότε θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη η μεταφορά των πλοίων. Τα εμπορικά πλοία δεν μεταφέρονταν φορτωμένα, αλλά άφηναν τα εμπορεύματά τους στις Κεγχρεές ή το Λέχαιον. Με αυτή τη σημασία μόνο μπορούν να ερμηνευθούν οι πληροφορίες του Πλίνιου και του Ησύχιου, οι οποίοι τοποθετούσαν την αρχή και το τέλος της Διόλκου σε αυτά τα δύο λιμάνια.
newsbomb.gr
-
Ελλάδα19 ώρες ago
Ηράκλειο: Διασωληνωμένοι στην εντατική πέντε τουρίστες που ήπιαν καυστικό υγρό αντί για τσικουδιά σε μπαρ ξενοδοχείου
-
Κόσμος21 ώρες ago
Ιωνάς Καρούσης: Θρήνος στην κηδεία του 26χρονου
-
ΔΗΜΟΣ ΣΙΚΥΩΝΙΩΝ21 ώρες ago
Γενική Συνέλευση της ΠΟΕΕ στο Κιάτο με τη συμμετοχή εκπροσώπων του εμπορικού κόσμου της Πελοποννήσου
-
Ελλάδα16 ώρες ago
Ξεσπά η Ναταλία Γερμανού: “Όποιος με βλέπει και ξερνάει, αλλάζει κανάλι – Για αυτό υπάρχει το τηλεκοντρόλ”
-
Οικονομία21 ώρες ago
Επιταγή ακρίβειας: Γιατί δεν θα λάβουν δώρο Χριστουγέννων 930.000 συνταξιούχοι – Οι δικαιούχοι
-
Ελλάδα19 ώρες ago
Λουκίλα Καρρέρ: Οι πρώτες δηλώσεις μετά τον θάνατο του Μίμη Πλέσσα – Έφυγε στην αγκαλιά μου, αυτό είναι ευλογία, λέει
-
Κοινωνία21 ώρες ago
Λουτράκι: Σύλληψη ανηλίκου! Επιτέθηκε σε άλλο ανήλικο στο χώρο του σχολείου
-
Αγροτικά14 ώρες ago
Χωρίς τέλος το αλαλούμ με τον ΟΠΕΚΕΠΕ – Επικαλείται λάθος του 2022 και ζητάει 50 εκατ. πίσω από 200.000 αγρότες