Πανάκεια στον θάνατο του «εμποράκου» ;

Σε μια εποχή που η λαβωμένη μικρομεσαία επιχείρηση ψάχνει να βρει τρόπους να κλείσει τις πληγές της ένα πρόγραμμα υπόσχεται να φέρει αέρα ανανέωσης στα εμπορικά κέντρα των πόλεων με πλήρως επιδοτούμενες παρεμβάσεις και δράσεις. Πρόκειται για το Open Mall, δηλαδή, ένα μικρό κέντρο εμπορίου με την συμμετοχή συγκεκριμένων επιχειρήσεων της πόλης που χρηματοδοτείται 100% από το ΕΣΠΑ και προϋποθέτει παρεμβάσεις και δράσεις με στόχο την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής αλλά και την αρχιτεκτονική αναβάθμιση του κέντρου.

Ο πρώτος κλάδος που πλήγηκε στον καιρό των μνημονίων ήταν τα εμπορικά καταστήματα. Ο εμπορικός κόσμος μέτρησε τα περισσότερα λουκέτα και τους περισσότερους άνεργους. Μέσα σε αυτό το κλίμα ο εμπορικός σύλλογος Κορίνθου πιστεύει και είναι εξαιρετικά αισιόδοξος ότι η ένταξη της πόλης στο πρόγραμμα αυτό μπορεί να αλλάξει όλη την εικόνα της αγοράς και να φέρει τον πολυπόθητο επισκέπτη μέσα στην πόλη.           

Η Έφη Ροκανά μιλά για αυτό το θέμα, με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κορίνθου Βασίλη Γεώργαρη σχετικά με την πρόταση δημιουργίας ¨Open Mall¨ στην Κόρινθο.

Γιατί open mall;

Τα ανοιχτά κέντρα εμπορίου ή αλλιώς open mall ήταν στόχος αρκετών ετών στο πρόγραμμα του εμπορικού συλλόγου Κορίνθου. Η Κόρινθος είχε προσπαθήσει στο παρελθόν να ενταχθεί αλλά δυστυχώς πέρασαν μόνο οι τέσσερις μεγάλες πόλεις της χώρας, Αθήνα, Πειραιάς, Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Η πόλη μας έμεινε απ έξω μαζί με πολλές άλλες. Αυτή την φορά ο εμπορικός σύλλογος δηλώνει ότι το έχει δουλέψει πάρα πολύ.

Το ζητούμενο δεν είναι να φτιάξουμε απλά ένα open mall, το ζητούμενο είναι να δώσουμε μια ταυτότητα στην αγορά της Κορίνθουσημειώνει ο Βασίλης Γεώργαρης πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου.

Είναι γεγονός ότι πάρα πολύς κόσμος προσπερνά την πόλη κατευθυνόμενος προς κοντινούς προορισμούς όπως Ισθμός, Αρχαία Κόρινθος, Νεμέα, Μυκήνες, Ναύπλιο. Περνούν δίπλα μας και μας προσπερνούν χωρίς να μπαίνουν καν μέσα στην πόλη.

Πρέπει να τους δώσουμε ένα λόγο μέσα από αυτή την ενέργεια να μας επισκεφθούν” τονίζει ο κ. Γεώργαρης και συνεχίζει “είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε μεγάλες αλλαγές στην αισθητική της αγοράς της Κορίνθου και να δημιουργήσουμε σύγχρονες λειτουργίες στις οποίες θα ανταποκρίνονται τα καταστήματα ώστε να γίνει ένας πόλος έλξης που θα βάλει αρκετό κόσμο στην πόλη

Σε ποιο σημείο της πόλης σχεδιάζεται να υλοποιηθεί το open mall;

Στόχος είναι το μεγαλύτερο κομμάτι των πεζοδρόμων να ενταχθεί στο open mall. Μιλάμε για την Κολοκοτρώνη, τη Κύπρου, την Εθν. Αντιστάσεως, την Ερμού, τη Πυλαρινού.  

Τι είδους επιχειρήσεις μπορούν να συμμετέχουν;

Οι μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών. Ωστόσο στις αιτήσεις έχουν μπει επιχειρήσεις εστίασης άλλα και καφέ. Επίσης τα ισόγεια καταστήματα είναι αυτά που μπορούν να ενταχθούν. Ο λόγος απλός: να έχει άμεση πρόσβαση ο πελάτης.

Εξαιρούνται οι μεγάλες αλυσίδες και τα μεγάλα καταστήματα. Αυτός είναι και ο λόγος που εδώ και έξι χρόνια ο εμπορικός σύλλογος Κορίνθου πιέζει μέσω της ΕΣΕΕ για τα ανοικτά κέντρα εμπορίου.

Τι καινούργιο φέρνει το open mall;

Η υλοποίηση του θα φέρει μια ενιαία εικόνα όλων των επιχειρήσεων στο εμπορικό κέντρο. Ομοιόμορφες τέντες ανά δρόμο, ομοιόμορφες πινακίδες ανά δρόμο, ομοιόμορφα λουλούδια, γλάστρες, ανθοστήλες έξω από τα καταστήματα ανά δρόμο. Φαντάσου ένα παιχνίδι σε διάφορα σχέδια και χρώματα.  

Ποιος θα τα σχεδιάσει όλα αυτά;

Υπάρχουν αρχιτεκτονικά γραφεία με ήδη έτοιμες προτάσεις που μόλις εγκριθεί η πρόταση θα κατέβουν σε διαγωνισμό να καταθέσουν τις απόψεις τους για το τι μπορεί να γίνει και τι μπορεί να αλλάξει.

Ποια τα οφέλη του επιχειρηματία που θα συμμετέχει;

Δίνεται η ευκαιρία στον μικρομεσαίο επιχειρηματία να λάβει ενεργά μέρος στη ριζική μεταμόρφωση του εμπορικού κέντρου της Κορίνθου η οποία θα είναι πλήρως επιδοτούμενη. Ο επιχειρηματίας δεν επιβαρύνεται οικονομικά για να φτιάξει οτιδήποτε υπάρχει έξω από το μαγαζί του, από την πρόσοψη και τις τέντες έως τον φωτισμό. Επίσης προβλέπονται χρηματοδοτούμενα events, όπως χρηματοδοτείται και η διαφήμιση της εμπορικής αγοράς, του νέου κέντρου δηλαδή σε ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας.

Και από συμμετοχές πως πάμε;

Οι Κορίνθιοι επιχειρηματίες έχουν αγκαλιάσει αυτή τη προσπάθεια σημειώνει ο κ Γεώργαρης και έχει δείξει θετική ανταπόκριση το μεγαλύτερο μέρος του εμπορικού κόσμου της πόλης.

“Όλοι θέλουν την αναβάθμιση της πόλης, όλοι θέλουν το κάτι καινούριο, όλοι θέλουν να αποκτήσουμε μια ταυτότητα”.

Πως θα γίνει η επιλογή των πόλεων που θα συμμετέχουν;

Θα γίνει αξιολόγηση, διότι χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και όποιος έχει τη μεγαλύτερη βαθμολογία θα ενταχθεί στο πρόγραμμα. Η Κόρινθος έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις άλλες πόλεις. Αυτό των πεζοδρόμων. Έχουμε τη χαρτογράφηση, οι δρόμοι είναι οριοθετημένοι και πεζοδρομημένοι. Αυτό είναι που θέλει το πρόγραμμα και μπορεί να μας δώσει έξτρα πόντους στη βαθμολογία.

Ποιος κερδίζει από αυτό που θα προκύψει;

Όλοι κερδίζουν. Ο εμπορικός κόσμος, οι κάτοικοι, ο επισκέπτης. Μόνο οφέλη μπορεί να φέρει η ένταξη της πόλης στο πρόγραμμα των ανοικτών κέντρων εμπορίου μας αναφέρει ο κ. Γεώργαρης, αφού τα χρήματα που θα πέσουν στο κέντρο της Κορίνθου θα φέρουν την ανανέωση μέσω της αναβάθμισης ενώ η επιδοτούμενη προβολή του νέου κέντρου θα βάλει τον διερχόμενο επισκέπτη μέσα στην πόλη.