Ελλάδα
Τέλη κυκλοφορίας 2021: Πότε θα αναρτηθούν στο Taxisnet – Ποιοι απαλλάσσονται από την πληρωμή τους
Τα ποσά τελών κυκλοφορίας 2021 που θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων ανάλογα με το έτος ταξινόμησης και τον κυλινδρισμό – Αναλυτικοί πίνακες – Ποιοι απαλλάσσονται από την πληρωμή τους
Σημειώνεται πως και για τα τέλη κυκλοφορίας του έτους 2021 δεν προβλέπεται καμιά αλλαγή.
Ποιες κατηγορίες όμως, δεν θα χρειαστεί να καταβάλουν το αντίτιμο των τελών;
Πλήρη απαλλαγή θα έχουν και φέτος οι γονείς ανήλικων ΑμεΑ.
Συγκεκριμένα, το δικαίωμα της απαλλαγής από τέλη κυκλοφορίας των ανηλίκων αναπήρων, δύναται να παραχωρείται στο πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα ή έχει την επιτροπεία του ανήλικου αναπήρου.
Η παραχώρηση του δικαιώματος απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας ισχύει μέχρι και το έτος της ενηλικίωσης του αναπήρου και για ένα μόνο όχημα, έστω και αν το πρόσωπο προς το οποίο παραχωρείται ασκεί τη γονική μέριμνα ή την επιτροπεία σε περισσότερους του ενός ανηλίκους αναπήρους.
Επίσης, απαλλάσσονται από τα τέλη κυκλοφορίας ανάπηροι με: Πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών. Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά 67%.
Σοβαρή κινητική αναπηρία του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67% από το οποίο το 40% τουλάχιστον από το ένα κάτω άκρο.
Ολική και από τους δύο οφθαλμούς τύφλωση, με ποσοστό αναπηρίας 100%.
Νοητική καθυστέρηση με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40%. Μεσογειακή αναιμία ή συγγενής αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία). Δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία Νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή μεταμόσχευση νεφρού Αυτισμό, εφ’ όσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο και, εξαιτίας των παθήσεων αυτών ο παθών έχει καταστεί ανάπηρος, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, και είναι ανίκανος για εργασία και έχει ανάγκη βοήθειας.
Τα ποσά ανά κατηγορία
«Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής
ΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.) | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 225 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 250 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 280 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 615 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 820 | |
Γ | 3.001-4.000 | 1.025 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.230 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005 | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 240 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 265 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 300 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 630 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 840 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.050 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.260 |
Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά | Κατηγορία | Κυλινδρισμός κινητήρα | Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ) |
Α’ | Έως 300 | 22 | |
Β’ | 301-785 | 55 | |
Γ’ | 786-1.071 | 120 | |
Δ’ | 1.072-1.357 | 135 | |
Ε’ | 1.358-1.548 | 255 | |
ΣΤ’ | 1.549-1.738 | 280 | |
Ζ’ | 1.739-1.928 | 320 | |
Η’ | 1.929-2.357 | 690 | |
Θ’ | 2.358-3.000 | 920 | |
I’ | 3.001-4.000 | 1.150 | |
Κ’ | 4.001 και άνω | 1.380 |
β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ. C02 ανα χιλιόμετρο) | ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ C02 (σε ευρώ) |
0-90 | 0 |
91-100 | 0,90 |
101-120 | 0,98 |
121-140 | 1,20 |
141-160 | 1,85 |
161-180 | 2,45 |
181-200 | 2,78 |
201-250 | 3,05 |
Άνω των 251 | 3,72 |
Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα): | 140 Ευρώ |
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση των α.ν. 89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.»
2. Το δεύτερο εδάφιο της υποπερίπτωσης ζ’ της περίπτωσης Α’ της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων»
3. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), τροποποιείται, ως εξής:
Στο πρώτο και στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του δεύτερου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια, ως εξής:
«Τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας. Για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, που έχουν ταξινομηθεί στην Ελλάδα για πρώτη φορά έως την 31.10.2010, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων».
Στο έκτο και στο έβδομο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152) οι λέξεις: «ιδιωτικής και» διαγράφονται.
Στο τέλος του έβδομου εδαφίου της παράγραφου 2 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α’ 152), προστίθενται δύο νέα εδάφια ως εξής:
«Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».
4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 35 του ν. 3986/2011 (Α 152), αντικαθίσταται, ως εξής:
«Οι διατάξεις των προηγουμένων παραγράφων ισχύουν για τα Τέλη κυκλοφορίας έτους 2016 και επομένων.»
5. Από την έναρξη ισχύος των διατάξεων του παρόντος άρθρου παύει να ισχύει κάθε διάταξη νόμου που ρυθμίζει διαφορετικά τα εν λόγω θέματα.
Πηγή: newsbomb.gr
-
Ελλάδα6 ώρες ago
Αγίου Πνεύματος 2024: Πότε πέφτει – Για ποιους κλάδους είναι αργία
-
Κόσμος4 ώρες ago
Σκηνές «Φαρ Ουέστ» στο Λονδίνο: Άλογα τρέχουν ελεύθερα στο κέντρο της πόλης
-
Ελλάδα6 ώρες ago
Η χιουμοριστική ανάρτηση της Ελληνικής Αστυνομίας για την αφρικανική σκόνη με καμήλες στην Ακρόπολη
-
Ελλάδα2 ώρες ago
Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ: Τελικά, θα προβληθεί φέτος στον ΑΝΤ1;
-
Ελλάδα6 ώρες ago
Νέο περιστατικό βίας στην Πέλλα: 15χρονος έσβησε τσιγάρο στο μάγουλο συμμαθητή του!
-
Ελλάδα2 ώρες ago
Λάρισα: Στο νοσοκομείο δύο ανήλικοι – Το πατίνι που επέβαιναν συγκρούστηκε με IX
-
Επικαιρότητα4 ώρες ago
Στο αυτόφωρο ο Κωνσταντίνος Φλώρος με εντολή Τασούλα μετά το ξύλο στη Βουλή
-
Επικαιρότητα23 ώρες ago
Κόρινθος: Σύσκεψη Φορέων για την Συνάντηση των Επιταφίων τη Μ. Παρασκευή στα Περιβολάκια