Ο διαγωνισμόςWildlife Photographer of the Year ανακοίνωσε τον νικητή και την εικόνα που επέλεξε το κοινό ως καλύτερη για το 2019.

Η φωτογραφία είναι του Sam Rowley και η επιλογή της έγινε μέσα από 25 εικόνες, οι οποίες επιλέχτηκαν μέσα από 48.000 συμμετοχές. Ο Sam χρειάστηκε να φωτογραφίζει τα ποντίκια του σταθμού του Μετρό στο Λονδίνο, για 5 βράδια.

Ο Sir Michael Dixon, Διευθυντής του Μουσείου, λέει για την εικόνα:

Η εικόνα του Σαμ παρέχει μια συναρπαστική ματιά στο πώς λειτουργεί η άγρια φύση σε ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από ανθρώπους. Η συμπεριφορά των ποντικιών σκιαγραφείται από την καθημερινή μας ρουτίνα, τα μεταφορικά μέσα που χρησιμοποιούμε και την τροφή που πετάμε.

Αυτή η εικόνα μας θυμίζει ότι ενώ μπορούμε να την προσπερνάμε κάθε μέρα, οι άνθρωποι είναι εγγενώς αλληλένδετοι με τη φύση που βρίσκεται στην πόρτα μας. Ελπίζω να εμπνεύσει τους ανθρώπους να σκεφτούν και να εκτιμήσουν αυτή τη σχέση περισσότερο.

Ο Σαμ δήλωσε για την επιλογή της εικόνας του από το κοινό:

Είμαι πολύ ευχαριστημένος που κέρδισα αυτό το βραβείο. Ήταν ένα όνειρο ζωής να πετύχω σε αυτόν τον διαγωνισμό με αυτόν τον τρόπο, με μια φωτογραφία που μπορείς να συσχετιστείς και που τραβήχτηκε σε ένα καθημερινό περιβάλλον στη γενέτειρά μου. Ελπίζω να δείχνει στους ανθρώπους το απροσδόκητο δράμα που βρίσκεται στα πιο οικεία αστικά περιβάλλοντα.

Αυτά τα ποντίκια γνωρίζουν μόνο το σταθερό ήχο των τρένων και το αέναο σκοτάδι. Τα περισσότερα δεν θα έχουν δει ποτέ το φως της ημέρας ή δεν έχουν αισθανθεί το χορτάρι κάτω από τα πόδια τους.

Οι σήραγγες είναι ένα απελπισμένο μέρος για να ζεις εάν πρέπει να δώσεις έναν αγώνα πυγμαχίας πάνω από ένα μικροσκοπικό ψίχουλο.

Δεν είναι όλοι αρκετά τυχεροί για να δουν την άγρια ​​φύση στις πιο απομακρυσμένες, παρθένες περιοχές του κόσμου. Ως εκ τούτου, πρέπει να εκτιμήσουμε τα κοινά είδη, τα οποία αφορά η φωτογραφία της άγριας αστικής ζωής που κάνω.

Ο Sam χρειάστηκε να βγάζει φωτογραφίες ξαπλωμένος και περίμενε υπομονετικά να συλλάβει την τέλεια φωτογραφία. Τα ποντίκια περνούσαν ανάμεσα σε μικρούς σωρούς από τρόφιμα που έπεφταν από τους ανθρώπους. Αν και ήθελε να συλλάβει απλές σιλουέτες, ο Σαμ κατέγραψε τα δύο ποντίκια να πηδούν το ένα στο άλλο και να μαλώνουν για τα μικροσκοπικά ψίχουλα.

Μια στιγμή ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Βρισκόμουν ξαπλωμένος μακριά, όταν από το πουθενά ένας άνθρωπος βρέθηκε από πάνω μου. Αμέσως μου ζήτησε συγγνώμη και μου είπε ότι σκέφτηκε ότι έπαθα καρδιακή προσβολή!

Είμαι συνηθισμένος να ξαπλώνω στο έδαφος και να περιμένω υπομονετικά για την τέλεια φωτογραφία, αλλά όχι σε μια πλατφόρμα σταθμών που υπάρχουν μεθυσμένοι γλεντζέδες.δήλωσε ο Sam

Καθώς δούλευε, ο Σαμ κατέληξε να έχει συνομιλίες με περίεργους ανθρώπους:

Υποθέτω ότι καθώς με παρακολουθούσαν να σέρνομαι κατά μήκος της πλατφόρμας ήταν ένας καλός τρόπος να διαλύσω τη μονοτονία της αναμονής για το τρένο. Το μόνο ενοχλητικό πράγμα ήταν ότι με τις συνομιλίες φόβιζαν τα ποντίκια μου ».

O Sam δήλωσε σχετικά με την φωτογράφιση άγριας ζωής σε αστικό περιβάλλον:

Αισθάνομαι ότι αυτές οι φωτογραφίες επηρεάζουν τους ανθρώπους, παρέχοντάς τους την ευκαιρία να δουν την πόλη ως άγριο ​​τόπο.

Η αστική άγρια ​​ζωή είναι συνήθως πιο προσιτή από τους ξαδέλφους της υπαίθρου, επιτρέποντάς μου να γίνω πιο δημιουργικός με την προσέγγισή μου. Αντί να βασίζομαι σε κάμερες – παγίδες ή να ξοδεύω ώρες σε ένα hide, μπορώ συχνά να πλησιάσω την άγρια ​​ζωή χωρίς ανησυχία.

Αυτό με βοηθά να είμαι πιο ευέλικτος στην προσέγγισή μου, επιτρέποντάς μου να πειραματιστώ με γωνίες, σύνθεση και φωτισμό.

Ο Sam για την φωτογράφιση των ποντικιών στο μετρό εμπνεύστηκε από ένα βίντεο που του έστειλε ένας φίλος του:

Ο φίλος μου, μου έστειλε ένα βίντεο ποντικιών σε μια πλατφόρμα ενός σταθμού, μετά από μια νύχτα έξω. Με εξέπληξε ότι κανείς δεν είχε αντιμετωπίσει σοβαρά την πρόκληση της φωτογράφισης των ποντικιών του σταθμού του Λονδίνου μέχρι τότε και φαινόταν σαν ένα προφανές project για να το αναλάβω.

Περνώντας πέντε βράδια σε μια πλατφόρμα για αυτό το project, ο Σαμ βρίσκει ότι το να κάνεις το κάτι παραπάνω για μια φωτογραφία είναι ακριβώς αυτό που οδηγεί σε κάτι ξεχωριστό:

Χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια σε ένα συγκεκριμένο project για να επιβεβαιώσεις τον εαυτό σου ως φωτογράφος. Αυτή η προσέγγιση μπορεί να σε ανταμείψει εξαιρετικά.

Την πεντάδα του βραβείου κοινού LUMIX People’s Choice Award, με χορηγό την Panasonic, συμπλήρωσαν οι παρακάτω 4 εικόνες:


Losing the Fight του Aaron Gekoski

Matching Outfits του Michel Zoghzoghi

The Surrogate Mother του Martin Buzora

Spot the Reindeer του Francis De Andrés