Το  Lemon, η παράσταση που ενθουσίασε κοινό και κριτικούς στην Αθήνα, συνεχίζει το ταξίδι της σε θεατρικές σκηνές και πρωτότυπους προορισμούς. Επόμενος σταθμός της περιοδείας των Experimento η Κόρινθος!

Facebook event/εισιτήρια: https://www.facebook.com/events/2113302012079172/

Το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Απριλίου,  η σκηνή του Συναυλιακού Χώρου Μαρία Δημητριάδη μετατρέπεται στο ατμόπλοιο Βιρτζίνιαν, όπου θα ξεδιπλωθεί η απίστευτη ιστορία του Χιλιαεννιακόσια, του σπουδαιότερου πιανίστα του Ωκεανού που γεννήθηκε πάνω σ’ ένα καράβι και δεν κατέβηκε ποτέ από αυτό.
Με αφορμή την παράσταση, ο ηθοποιός και μουσικός που κρατάει και τον βασικό ρόλο, μιλάει στον Αλέξανδρο Κωνσταντάκη σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης, αποκλειστικά για το Mypressnet.gr

  1. Πες μας δύο λόγια για το story της πρωτότυπης θεατρικής παράστασης Lemon;

1900. Ατμόπλοιο Βιρτζίνιαν. Ταξίδι Ευρώπη-Αμερική ή ταξίδι για το αμερικάνικο όνειρο. Ένα νεογέννητο μωρό εγκαταλείπεται από τους μετανάστες γονείς του μέσα σε μια κούτα από λεμόνια (που έγραφε απ’ έξω T.D.Lemons) πάνω στο πιάνο με την ουρά στην αίθουσα χορού της πρώτης θέσης.


|Καθόμουν ήσυχος-ήσυχος με τα μάτια ορθάνοιχτα μέσα σ’ εκείνη την κούτα|

Το βρίσκει και το μεγαλώνει ένας ναύτης: ο Ντάννυ Μπούντμαν. Ο μικρός αποκτά όνομα: Ντάννυ Μπούντμαν Τι Ντι Λέμον Χιλιαεννιακόσια. Ο Χιλιαεννιακόσια γίνεται ο σπουδαιότερος πιανίστας του Ωκεανού. Στο καράβι επιβιβάζεται ένας τρομπετίστας. Ο Τιμ Τούνυ γίνεται ο μοναδικός φίλος του Χιλιαεννιακόσια. Τα χρόνια περνούν. Έρχεται ο πόλεμος και ο Τούνυ κατεβαίνει από το Βιρτζίνιαν. Κάποια στιγμή μαθαίνει ότι το καράβι θ’ ανατιναχτεί. Ο Χιλιαεννιακόσια δεν έχει πατήσει ποτέ στεριά. Είναι έτοιμος ν’ ανατιναχτεί μαζί με το γέρικο σκαρί του πλοίου. Ο Τούνυ ανεβαίνει στο καράβι και βρίσκει τον Χιλιαεννιακόσια πάνω σε μία κασόνα γεμάτη δυναμίτη. Και τότε…

Τι να αναμένουν οι θεατές της Κορίνθου σε αυτή τη διαφορετική θεατρική εμπειρία;

Παρέα με το Γιώργο Δρίβα και το πιάνο-μαγικό κουτί του Lemon που σχεδιάστηκε ειδικά γι’ αυτή την παράσταση, αφηγούμαστε αυτή την απίστευτη ιστορία σε non-stop ρυθμό 70 λεπτών. Στο τέλος, ο θεατής συναντά τη δική του προσωπική ιστορία. Όλες εκείνες τις αποφάσεις που πήρε ή που δεν πήρε στη ζωή του.


|Το ντουέτο του Lemon: o ηθοποιός και πιανίστας Μελαχρινός Βελέντζας
και ο ηθοποιός Γιώργος Δρίβας| Photo: @Haris Germanidis

Τι ώθησε την ομάδα σας προκειμένου να καταπιαστεί με το Χιλιαεννιακόσια του Alessandro Baricco;

«Κανείς δεν είναι ξεγραμμένος άμα έχει έτοιμη μια καλή ιστορία και κάποιον για να του τη διηγηθεί.»

Ο τίτλος Lemon πώς προέκυψε;

Ο κόσμος γνωρίζει την ιστορία του Baricco από την κινηματογραφική της μεταφορά με τίτλο «Ο Θρύλος του 1900» σε σκηνοθεσία Guiseppe Tornatore. H σκηνοθέτης μας Γεωργία Τσαγκαράκη διασκεύασε την αρχική ιστορία (θεατρικός ποιητικός μονόλογος) για δύο άτομα. Η ταινία έχει τη δική της πορεία και αυτό που κάνουμε εμείς έχει επίσης τη δική του ταυτότητα. Έτσι, το βαφτίσαμε Lemon, γιατί το λεμόνι λειτουργεί ως σύμβολο εντός κι εκτός σκηνής, σε αυτό το πρωτότυπο ταξίδι της παράστασης. Εντός σκηνής, συμβολίζει τον τρόπο που μπορεί κανείς να είναι ευτυχισμένος με κάτι πολύ μικρό, αλλά σημαντικό για εκείνον. Εκτός σκηνής, γιατί καθώς περπατά στις πόλεις, τα λιμάνια και τα καράβια όπου παίζεται αυτό το έργο θα συναντήσει λεμόνια που φέρουν φράσεις του έργου δεμένες πάνω τους. Είναι ο τρόπος μας να επικοινωνούμε αυτή την παράσταση. Τo Lemon είναι η προσωπική μας ματιά πάνω στο πρωτότυπο κείμενο του Alessandro Baricco.


|Lemon – Μια παράσταση ανάμεσα στη στεριά και τη θάλασσα| Photo: @Loukia Batsi

Τι σε γοητεύει περισσότερο στο ρόλο σου;

Το ό,τι ενσωματώνει πολλά διαφορετικά στοιχεία: λόγο, κίνηση, ζωντανή μουσική. Και όλη αυτή η πληθωρικότητα χρησιμοποιείται επί σκηνής για να εκφράσει κάτι πολύ λιτό: την ευτυχία ενός ανθρώπου που αρκείται στον κόσμο που γνώρισε, τον κόσμο του Ωκεανού.


|O Χιλιαεννιακόσια δεν έχει βγει ποτέ από ‘δω μέσα| Photo: @Haris Germanidis

Τι ήταν αυτό που, κατά τη γνώμη σου, έκανε το θεατρόφιλο κοινό να αγαπήσει το Lemon;

Η ειλικρίνεια και το ό,τι μας αφορά αυτό που κάνουμε. Είναι μία προσεγμένη παράσταση (ανεξάρτητη παραγωγή των Experimento) που όσο παίζεται διαδίδεται από στόμα σε στόμα. Και αυτή είναι η δύναμή της. Επίσης, πρόκειται για ένα ταξίδι, όπου πότε παίζουμε στη στεριά, πότε στη θάλασσα και πότε κάπου ανάμεσα. Εκφράζουμε έτσι ακριβώς αυτό που συμβαίνει και στον ήρωα, ο οποίος όταν στιγμιαία αποφασίζει να κατέβει (τελικά δεν το κάνει) λέει: «Μετά από 32 ολόκληρα χρόνια στη θάλασσα θα κατέβαινα στη στεριά. Για να δω τη θάλασσα».


|To καλοκαίρι του 2018, οι Experimento παρουσίασαν το Lemon εν πλω ανάμεσα
στη Σαντορίνη και τη Θηρασιά προσφέροντας στους θεατές μία μοναδική εμπειρία|

Μίλησέ μας λίγο για εσένα, πώς μπήκε το θέατρο στη ζωή σου;

Απογοητευμένος από δουλειές που έκανα σε άλλο τομέα, αποφάσισα να πάω σε ακρόαση για την εμπειρία. Το έργο ήταν το «Όπως σας αρέσει» του Σαίξπηρ. Μ’ επέλεξαν και κάπως έτσι ξεκίνησα. Το αγάπησα από την πρώτη στιγμή. Στο ξεκίνημα με βοήθησαν οι ακαδημαϊκές μου σπουδές και το ότι είμαι μουσικός. Ο ηθοποιός χρειάζεται μία σφαιρική αντίληψη των πραγμάτων για να ταξιδέψει στον κόσμο ενός έργου κι ενός ρόλου. Οπότε, το να έχεις πολλές και διαφορετικές αναφορές βοηθάει.

Πώς βλέπεις να κινείται το θέατρο σήμερα στην Ελλάδα;

Είναι πολύ θετικό που γίνονται παραστάσεις και υπάρχει ανησυχία. Από την άλλη, οι όροι με τους οποίους ανεβαίνουν οι παραστάσεις και ο τρόπος που λειτουργούν τα θέατρα παρουσιάζουν πολλά προβλήματα: απλήρωτες πρόβες, αμοιβές με ποσοστά, θέατρα με λογική super-market, κλειστά κυκλώματα δημοσιογράφων. Όμως, το ζήτημα είναι μία ομάδα, ένας καλλιτέχνης να βρει το δρόμο του μέσα σε όλο αυτό και να έχει διάρκεια.

Πες μας δύο λόγια για τους Experimento.

Καλλιτεχνική ομάδα Έρευνας & Παραγωγής. Το Lemon είναι η πρώτη μας παραγωγή. Αν δει κανείς το ταξίδι του Lemon καταλαβαίνει και την πρόθεση αυτής της ομάδας.


|To ιδιαίτερο πιάνο της παράστασης που σχεδίασε η αρχιτέκτονας και σκηνογράφος Νατάσα Τσιντικίδη|

Πώς αισθάνεσαι που θα συναντήσεις ως πρωταγωνιστής το θεατρικό κοινό της Κορίνθου;

Όταν ήμουν μικρός ταξιδεύαμε τα καλοκαίρια με την οικογένειά μου στην Ελλάδα μ’ ένα βανάκι, που είχε όλα όσα χρειαζόμασταν. Κάθε καλοκαίρι διαλέγαμε ένα γεωγραφικό διαμέρισμα και κυριολεκτικά γυρίζαμε κάθε γωνιά του. Η Πελοπόννησος ήταν αγαπημένος προορισμός και πάντα η πρώτη πόλη που συναντούσαμε ήταν η Κόρινθος. Στη μνήμη μου την έχω ως πέρασμα και την έχω ταυτίσει με τον Ισθμό. Χαίρομαι πολύ που θα αφηγηθούμε αυτή την ιστορία σε αυτό τον τόπο. Έχουμε κάνει και μία σκέψη να παιχτεί το Lemon εν πλω πάνω σ’ ένα καράβι που θα πραγματοποιήσει τον διάπλου της Κορίνθου. Θα είναι μία μοναδική εμπειρία. Εκεί, ανάμεσα στη στεριά και τη θάλασσα.


|Photo: @Haris Germanidis|

Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη και ανυπομονούμε για τις παραστάσεις στο Συναυλιακό χώρο ‘Μαρία Δημητριάδη’.


|Graphic Design: @Ioanna Glykou|