Connect with us

EDITOR

“Πάγωσαν” οι εργασίες στην Διώρυγα;

Published

on

Ανησυχία καταγράφεται από τις καθυστερήσεις στο ζήτημα αποκατάστασης της Διώρυγας της Κορίνθου μετά τις καταπτώσεις πρανών που οδήγησαν σε παύση λειτουργίας το κανάλι. Παρ ότι το μήνα Φεβρουάριο υπήρξαν συντονισμένες και  συγκεκριμένες ενέργειες, το έργο χαρακτηρίστηκε “Εθνικής σημασίας” και χρηματοδοτήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών, σήμερα δεν υπάρχουν εξελίξεις, παραμένει κλειστό ενισχύοντας την αγωνία των εργαζομένων και συσσωρεύοντας απώλεια εσόδων.

Τις καθυστερήσεις φέρνουν στην Βουλή  26 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ απευθύνοντας ερωτήματα στους υπουργούς Υποδομών  και Μεταφορών και Οικονομικών 

1. Πόση είναι συνολικά μέχρι σήμερα η απώλεια εσόδων;

2. Έχουν ληφθεί μέτρα για την απρόσκοπτη μισθοδοσία του προσωπικού της Εταιρείας;

3. Ποια μέτρα προτίθενται να λάβουν ώστε η Διώρυγα να δοθεί άμεσα στην ναυσιπλοΐα; Υπάρχει χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας ;

4. Πόσος είναι ο ακριβής όγκος των χωμάτων κατά την κατάπτωση της 15ης/1/2021 αλλά και της τελευταίας και μεγαλύτερης της 3ης/2/2021;

5. Τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Α.Ε.ΔΙ.Κ. είναι αξιόπλοα και συντηρημένα ώστε να προβούν στην απομάκρυνση των χωμάτινων όγκων;

6. Γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει αξιοποιηθεί η πείρα των εργαζομένων, ώστε τάχιστα να αποκατασταθεί η ναυσιπλοΐα;

Στο ιστορικό που παραθέτουν οι Βουλευτές γίνεται μνεία στις ενέργειες επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στην ανοδική πορεία των οικονομικών μεγεθών , τις πολιτικές εξωστρέφειας και την ενίσχυση των  συλλογικών φορέων του Νομού. Στηλιτεύεται δε η αλληλουχία των ενεργειών από την πρώτη κατάπτωση το Νοέμβριο του 2011 έως και σήμερα.

“Στις 13/11/2020 αλλά και στις 21/11/2020 έλαβε χώρα νέα κατάπτωση βράχων, η οποία αντιμετωπίστηκε με τα ίδια μέσα της Εταιρείας και στις 28/11/20 παραδόθηκε στην ναυσιπλοΐα. Στις 15/1/21 σημειώθηκε νέα κατάπτωση, ενώ στις 3/2/21 πραγματοποιήθηκε και νέα μεγάλη κατάπτωση που δεν έχει ακόμα αντιμετωπιστεί. Ενώ η αποκατάσταση των ζημιών στα πρανή της Διώρυγας χαρακτηρίστηκε ως “σύνθετο και ειδικό έργο εθνικού επιπέδου” και εντάχθηκε στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει τίποτα ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Η Διώρυγα παραμένει κλειστή χωρίς χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας, με συνέπεια την τραγική υστέρηση εσόδων της Εταιρείας, την ανασφάλεια των εργαζομένων, την παρεμπόδιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας, την αύξηση του κόστους ιδιαίτερα των πλοίων από την Αδριατική προς τον Εύξεινο Πόντο που αναγκάζονται να πραγματοποιήσουν τον διάπλου της Πελοποννήσου.
Επειδή η Εταιρεία δεν επιχορηγείται από τον κρατικό Προϋπολογισμό και τα έσοδα της προέρχονται αποκλειστικά από τις διελεύσεις των πλοίων,

 

Το ερώτημα κατατίθεται εν όψει και της νέας τουριστικής σαιζόν αφού την Διώρυγα χρησιμοποιούν κατά την τουριστική περίοδο ιστιοπλοϊκά, σκάφη αναψυχής και θαλαμηγοί, οι διελεύσεις των οποίων αποτελούν και το 60% των εσόδων της Εταιρείας.  Την ερώτηση υπογράφει και ο Βουλευτής Κορινθίας κ.Γιώργος Ψυχογιός.

 

Continue Reading




Δημοφιλέστερα

2741076901 | info@mypressnet.gr


Copyright © 2022.Powered by Mindlabz