Η 11η Νοεμβρίου επελέγη, λόγω του συσχετισμού της με τον αριθμό 1, που επαναλαμβάνεται τέσσερις φορές στην φόρμα 11.11.

Είναι άγνωστο πότε ξεκίνησε, αλλά πιστεύεται ευρέως ότι εμπνευστές της ήταν φοιτητές από το Πανεπιστήμιο του Νανκίν το 1993. Με την έκρηξη του Ίντερνετ η διάδοσή της ήταν ταχύτατη και σήμερα έχει παγκινεζικό χαρακτήρα.

Την ημέρα αυτή διάφορες σχολές και πανεπιστήμια διοργανώνουν πάρτι για εργένηδες, δεσπόζουσα θέση στα οποία έχουν τα ραντεβού στα τυφλά (blind date).

Το πρόγευμα της ημέρας για τους εργένηδες περιλαμβάνει 4 γιουτιάο (καλοψημένη λωρίδα ζύμης) και 1 μπαόζι (βρασμένο κουλούρι), που συμβολίζουν την φόρμα 11.11. Το γιουτιάο συμβολίζει το 1 και το μπαόζι την τελεία ανάμεσα στην ημερομηνία.

Τα τελευταία χρόνια με την ταχύτατη οικονομική ανάπτυξη της Κίνας η Ημέρα του Εργένη έχει αποκτήσει περισσότερο καταναλωτικό χαρακτήρα και συγκρίνεται με την Μαύρη Παρασκευή των Αμερικανών και εσχάτως των Ελλήνων. Το έναυσμα έδωσε το 2009 ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba προσφέροντας εκπτώσεις στα προϊόντα της έως και 50% στους εργένηδες και τις εργένισσες.

Το 2018, ο τζίρος της έφτασε σε δυσθεώρητα ύψη. Στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών πληρωμών Alipay, μόνο την 11η Νοεμβρίου, έγιναν 1,5 δισεκατομμύριο συναλλαγές ύψους 30,7 δισ. δολαρίων.

Φέτος είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε και σχετικά μικρή συμμετοχή και στο εγχώριο εμπόριο με τη “Single Day” να κατακλύζει τουλάχιστον το Instagram. Σε δουλειά να βρισκόμαστε, δηλαδή.

SanSimera.gr
Ιφ.Δ.