Ελλάδα
Πρόταση-έκπληξη για την αναβίωση του ανενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου
Θα αναβιώσει το ανενεργό, από το 2010, σιδηροδρομικό δίκτυο μεγάλων τμημάτων της Πελοποννήσου; Αυτή είναι η πρόθεση, εάν και το εγχείρημα παρουσιάζει αντικειμενικές δυσκολίες.
Πριν από λίγες ημέρες συγκροτήθηκε επιτροπή στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μάλιστα σε υψηλό επίπεδο, από στελέχη του υπουργείου, του ΟΣΕ και της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με αντικείμενο το ανενεργό δίκτυο Πελοποννήσου.
Σήμερα, στην Πελοπόννησο λειτουργούν πολύ μικρά τμήματα του δικτύου, όπως η γραμμή Κιάτο – Κόρινθος – Αίγιο, το Διακοπτό – Καλάβρυτα, ο προαστιακός της Πάτρας και το Κατάκολο – Αρχαία Ολυμπία.
Έργο της επιτροπής αποτελεί η διερεύνηση των εναλλακτικών λύσεων και η λήψη αποφάσεων ως προς τις στρατηγικές επιλογές και τον σχεδιασμό σε ό,τι αφορά, κυρίως, στο νότιο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου και συγκεκριμένα στη σύνδεση μεταξύ Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας – Πύργου και Πατρών.
Οι εισηγήσεις για την επαναλειτουργία τμημάτων
Πιο συγκεκριμένα, η Επιτροπή θα διερευνήσει και θα αποφασίσει για την επιλογή προσέγγισης μεταξύ των βασικών εναλλακτικών λύσεων ανάταξης και αναβάθμισης του μετρικού δικτύου (με χαρακτηριστικά τουριστικού και προαστιακού δικτύου) ή της μετατροπής του σε γραμμή κανονικού εύρους (με χαρακτηριστικά υψηλών ταχυτήτων επιβατικού και εμπορευματικού δικτύου), με κριτήρια χρηματοοικονομικά, χρηματοδοτικά, κοινωνικοπολιτικά, αναπτυξιακά και διαλειτουργικά.
Όπως αναφέρουν στελέχη που παρακολουθούν τη διαδικασία, “η Πελοπόννησος είναι “ώριμη” τουριστικά, έχει αρκετά ξενοδοχεία και πολιτιστικό πλούτο. Παράλληλα, έχει και ένα σύγχρονο δίκτυο αυτοκινητόδρομων, οπότε εάν επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος, ίσως χρειάζεται διαφορετικά χαρακτηριστικά”.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, ισχυρές εισηγήσεις έχουν διατυπωθεί για την επέκταση του “Οδοντωτού” από τα Καλάβρυτα στην Αγία Λαύρα, αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος – Άργος – Ναύπλιο και της προαστιακής σύνδεσης της Κάτω Αχαΐας με τον Πύργο.
Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.
Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).
-
Κορινθία11 ώρες ago
Λουτράκι: Απόπειρα βιασμού 17χρονης από 30χρονο – Την άρπαξε από τα μαλλιά
-
Τεχνολογία13 ώρες ago
Κέιτι Πέρι: Η τεχνητή νοημοσύνη «ξεγέλασε» και τη μητέρα της – Νόμιζε ότι η κόρη της πήγε στο Met Gala
-
Ελλάδα18 ώρες ago
Γλυφάδα: Καρχαρίας έκανε βόλτες στη μαρίνα – Εντυπωσιακά βίντεο
-
Ελλάδα17 ώρες ago
Με αυτοκίνητα, ΚΤΕΛ και πλοία επιστρέφουν οι εκδρομείς του Πάσχα
-
Επικαιρότητα9 ώρες ago
Σε εξέλιξη βρίσκεται η επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα – Σημειωτόν τα οχήματα από αρχαία Κόρινθο
-
Ελλάδα8 ώρες ago
Ιερέας στην Κρήτη χτυπάει τις καμπάνες… χορεύοντας! Δείτε το απίθανο βίντεο
-
Κόσμος15 ώρες ago
Μαλαισία: Στην εντατική διεθνής ποδοσφαιριστής μετά από επίθεση με καυστικό οξύ
-
Ελλάδα17 ώρες ago
Λάρισα: 41χρονος τραυμάτισε με μαχαίρι 2 άντρες και ένα μωρό 10 μηνών!