Connect with us

Επικαιρότητα

Θεσσαλονίκη: Στη ΔΕΘ το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express [εικόνες – βίντεο]

Published

on

Orient Express

Μετά από περίπου τρεις μήνες εργασιών για την επισκευή και την αποκατάσταση του βαγονιού μέσα στο εργοστάσιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, πλέον το στολίδι του Ελληνικού Σιδηροδρόμου το οποίο ξεκινούσε από το Λονδίνο κι’ έφθανε μετά από ένα ονειρεμένο ταξίδι ως την Αθήνα, είναι ξανά “ετοιμοπόλεμο” και πρόκειται να εκτεθεί στο πλαίσιο της 85ης Γενικής Έκθεσης.

 

Μετά την ολοκλήρωση της αποκατάστασης, η εστιάμαξα του Orient Express είναι και λειτουργική και θα μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες ως 120 χλμ./ώρα, πολύτιμο κομμάτι για συρμούς που θα εκτελούν ενδεχομένως δρομολόγια περιηγητικού ενδιαφέροντος.

Το συνολικό κόστος των εργασιών αποκατάστασης είναι περί τις 100.000 ευρώ.

Θεσσαλονίκη: Στη ΔΕΘ το θρυλικό wagοn restaurant του Orient Express [εικόνες - βίντεο]

Σε αυτή την κοινή προσπάθεια εύσημα αξίζουν στον ΟΣΕ, έναν από τους παλαιότερους Οργανισμούς της χώρας, που αποφάσισε να αποκαταστήσει μουσειακής, ιστορικής αλλά και τεχνολογικής αξίας τροχαίο υλικό, όπως βεβαίως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανέλαβε αυτό το απαιτητικό έργο, υλοποιώντας το μάλιστα στο χρόνο ρεκόρ των τριών μηνών.

Orient Express

Η ιστορία του wagon restaurant του Οrient Express

To βαγόνι που επισκευάστηκε στη Θεσσαλονίκη κατασκευάσθηκε το 1926 από τη BIRMINGHAM RAILWAY CARRIAGE & WAGON CO LIMITED BUILDERS. SMETHWICK, ENGLAND, για την αμαξοστοιχία Fleche d’Or (Xρυσό Βέλος). Το βαγόνι ανήκε στην κατηγορία εκείνων που η Compagnie internationale des Wagons-Lits (CIWL) ονόμαζε pullman, δηλαδή οχήματα πολυτελούς ταξιδιού.

To 1932 η CIWL μετασκεύασε κάποια από τα οχήματα pullman σε εστιατόρια και στη δεκαετία του 1950, ορισμένα μεταφέρθηκαν στην Ελλάδα και χρησιμοποιήθηκαν στη διαδρομή Αlberg Orient Express.

Το 1962, αυτό το βαγόνι, μαζί με άλλα έξι του ιδίου τύπου, αγοράσθηκε από τους Σ.Ε.Κ.. Έκτοτε οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι συνέχισαν να χρησιμοποιούν αυτά τα βαγόνια ως το 1998. Το συγκεκριμένο, συνέχισε να έχει τουριστική χρήση ως το 2007.

Σε όλα αυτά τα χρόνια, πέραν της τακτικής συντήρησης για να λειτουργεί, δεν είχε γίνει καμία προσπάθεια αποκατάστασης στην αρχική του μορφή, ενώ αντίθετα είχαν γίνει πολλές άστοχες επεμβάσεις που το υποβάθμισαν. Από το 2007 ήταν στο αμαξοστάσιο της Δράμας, όπου το καθάρισε και το φρόντιζε ο Σύλλογος Σιδηροδρομικών “Ήφαιστος” μέχρι που το 2020, λήφθηκε από τον ΟΣΕ η απόφαση να γίνει γενική επισκευή και αποκατάσταση του βαγονιού, που θα το καταστήσει και λειτουργικά “ετοιμοπόλεμο”.

 

Πηγή:thetoc.gr

Continue Reading




Δημοφιλέστερα

2741076901 | info@mypressnet.gr


Copyright © 2022.Powered by Mindlabz