Πτώση άνω του 85% παρουσίασε ο συνολικός παγκόσμιος τζίρος της κρουαζιέρας το 2020 σε σύγκριση το 2019 λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού που ακινητοποίησε τον στόλο του κλάδου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), οι εισπράξεις κρουαζιέρας στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 84%, ενώ τα έσοδα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 80%.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων Ναυτιλίας Θεόδωρο Κόντε, είναι άγνωστό ακόμη πότε θα επανεκκινήσει η κρουαζιέρα.

Οι προσπάθειες είναι συνεχείς από την Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας ούτως ώστε η επανεκκίνηση να γίνει με τον πιο ασφαλή τρόπο κατά τη μεταφορά επιβαινόντων και κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας, εφαρμόζοντας πάντα τα πολλαπλά πρωτόκολλα αρχών, εταιρειών και προορισμών για να αποφευχθούν τυχόν δυσάρεστα για τον κλάδο αποτελέσματα.

Ωστόσο, ίσως χρειαστούν 4- 5 χρόνια για να φτάσουμε στα αξιοζήλευτα αποτελέσματα του 2019, με την εφαρμογή του εμβολίου να καθορίζει την κίνηση της κρουαζιέρας σταδιακά.

Σύμφωνα με σχετικές εκτιμήσεις εγγράφου εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που αποτιμά τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στις θαλάσσιες μεταφορές ο αριθμός των προσεγγίσεων των πλοίων στους λιμένες της ΕΕ μειώθηκε κατά 12,5% τις πρώτες 39 εβδομάδες του 2020 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Οι σημαντικότεροι τομείς που επηρεάστηκαν ήταν οι κρουαζιέρες, τα επιβατηγά πλοία, τα ro-ro και τα car carriers.

Στο έγγραφο εργασίας αναφέρεται ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν μειώσει σημαντικά τον αριθμό των επιβατών που διακινούνται με πλοία, προκαλώντας οικονομικές δυσκολίες στις ναυτιλιακές εταιρείες που εξυπηρετούν συνδέσεις στην ΕΕ ιδίως με νησιά και άλλες απομακρυσμένες περιοχές.

Πηγή: newsbomb.gr