Νέο νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας που θα περιλαμβάνει σχέδιο περικοπής τμημάτων των ΑΕΙ «Αθηνά Νο2» και μέθοδο εισαγωγής στα πανεπιστήμια με βάση συναρτώμενη από τον μέσο όρο της πανελλαδικής επίδοσης όλων των υποψηφίων για τα ανώτατα Ιδρύματα που διαγωνίζονται κάθε καλοκαίρι.

Όπως αναφέρει το «Βήμα» τα πρώτα βήματα για την εφαρμογή του ήδη χαράσσονται στο κτίριο του Αμαρουσίου.

Στο μηχανογραφικό που θα συμπληρώσουν το καλοκαίρι του 2021 οι υποψήφιοι για την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας θα βρουν λιγότερα τμήματα από όσα υπήρχαν πέρυσι, καθώς στη διάρκεια των επόμενων μηνών θα κριθεί ποια από τα τμήματα των ΤΕΙ που έγιναν πέρυσι βιαστικά συνιστώσα των πανεπιστημίων θα πρέπει να σταματήσουν να λειτουργούν.

Ο ακριβής αριθμός των τμημάτων που μπορεί να «κοπούν» από την ανώτατη εκπαίδευση της χώρας δεν μπορεί ακόμη να υπολογιστεί, ωστόσο σε αυτή τη φάση αναμένεται ότι θα είναι κάτω από το 10% του συνόλου τους.

Οι κύκλοι σπουδών

Το υπουργείο Παιδείας, διαπιστώνοντας ότι τα ΤΕΙ είχαν χάσει τον εφαρμοσμένο χαρακτήρα τους πολύ πριν καταργηθούν (στην προσπάθειά τους να συγκλίνουν προς τα πανεπιστήμια), μελετάει τώρα νέα πολιτική πρόταση που έμμεσα θα επαναφέρει στο «παιχνίδι» την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση.

Και συγκεκριμένα μελετάει τον σχεδιασμό και την ίδρυση νέων τριετών κύκλων σπουδών στο εσωτερικό των πανεπιστημίων που θα αντικαταστήσουν αυτήν ακριβώς την ανάγκη και θα επαναφέρουν την ανώτατη τεχνολογική εκπαίδευση στον «χάρτη» και τις ειδικότητές τους στην ελληνική αγορά εργασίας. Οι απόφοιτοί τους βέβαια θα έχουν επαγγελματικά προσόντα επιπέδου 6 (πανεπιστημιακός τίτλος) στο Εθνικό και Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

Η νέα βάση για τα ΑΕΙ

Τα παραπάνω, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του «Βήματος», θα συνδυαστούν με τη βάση εισαγωγής σε κάθε τμήμα των ΑΕΙ, που δεν θα είναι ένας απόλυτος αριθμός, αλλά θα είναι ένα βαθμολογικό όριο που θα επιλέγεται κατά περίπτωση και επιστήμη, σε συνάρτηση με τον γενικό μέσο όρο της επίδοσης όλων των υποψηφίων πανελλαδικά.

Δηλαδή, εάν ο μέσος όρος της επίδοσης όλων των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις μιας χρονιάς είναι π.χ. το 11, το κάθε τμήμα θα μπορεί να αναπροσαρμόζει τη βάση εισαγωγής στα μαθήματά του λίγο προς τα πάνω ή λίγο προς τα κάτω από αυτό, ανάλογα με τις επιλογές του και με τα δεδομένα της κάθε εξεταστικής περιόδου. Η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ, έτσι, δεν θα είναι ενιαία, αλλά ούτε και η ίδια κάθε χρονιά. Θα βρίσκεται σε ευθεία σχέση και θα εξαρτάται από τις επιδόσεις των υποψηφίων την κάθε χρονιά, οπότε θα αποτελεί έναν βαθμό που καθορίζεται από αυτήν.

Η αλλαγή αυτή θα θεσμοθετηθεί άμεσα (πιθανότατα δε θα κατατεθεί στη Βουλή ως τροπολογία στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την επαγγελματική εκπαίδευση), έτσι ώστε να εφαρμοστεί στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2021.

Πηγή:madata.gr