Επιχειρηματίες σε… παρατεταμένη καραντίνα μιλούν στο Mypressnet.gr για τις #ανησυχίες, τις #συνέπειες, το #μέλλον

Με τα λουκέτα ακόμα κλειδωμένα και τα ρολά των καταστημάτων τους κατεβασμένα, επιχειρηματίες της Κορίνθου ανταποκρίνονται στην πρόσκληση του Mypressnet και σκιαγραφούν την πραγματικότητα που ζουν τους τελευταίους μήνες. Σκέψεις και ανησυχίες, συνέπειες και προοπτικές, μια οικονομία που βουλιάζει μέρα με την ημέρα αλλά και προτάσεις, ιδέες, διέξοδοι!

Η οικογένεια Μπούφη είναι από τις παλιότερες επιχειρηματικά της Κορίνθου. Με το πρώτο κατάστημα να ανοίγει στην Κόρινθο από τον Ασημάκη και την Πηνελόπη Μπούφη τον Απρίλιο του 1969, συνεχίζει την παράδοση της έχοντας δώσει τα ηνία στη νεότερη γενιά, τα παιδιά του ζεύγους Μπούφη, που συνεχίζει διατηρώντας το κατάστημα εσωρούχων υπό την διεύθυνση της κ.Μαρί Μπούφη αλλά και διευρύνοντας το επιχειρηματικό πεδίο, το ίδιο επιτυχημένα και στον τομέα του παιδιού με τον κ.Βαγγέλη Μπούφη.

Ο κ.Ευάγγελος Μπούφης, Αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κορίνθου και ιδιοκτήτης ενός καταστήματος στην καρδιά της πόλης, την οδό Ερμού, ενός καταστήματος που στα 10 χρόνια λειτουργίας του έχει «μεγαλώσει» δεκάδες παιδιά, είναι ένας από του δεκάδες «επιχειρηματίες σε καραντίνα» της Κορίνθου, μιας πόλης «κλειδωμένης» που στωικά θα έλεγε κανείς αναμένει «επαναφορά».

Ερ: Διανύουμε το 2ο lockdown της πανδημίας με το λιανεμπόριο να παραμένει κλειστό. Πόσο καιρό είναι κλειστή η επιχείρηση σας;

Απ: Η επιχείρηση μας ως φυσικό κατάστημα “Παιδόδρομος” είναι κλειστή όπως όλα τα καταστήματα στο λιανεμπόριο με εξαίρεση τις 3 εβδομάδες των Χριστουγέννων που λειτουργήσαμε με click – away. Από την άλλη το ηλεκτρονικό μας κατάστημα www.paidodromos.gr είναι σε διαρκή λειτουργία, καθώς είμαστε έτοιμοι εδώ και σχεδόν 1,5 χρόνο…

Ερ: Τι σημαίνει αυτή η αναστολή για εσάς ως επιχείρηση και  για τους εργαζομένους που απασχολείτε;

Απ: Σαν επιχείρηση θεωρώ πως είναι ένα δεύτερο ισχυρό πλήγμα που δύσκολα θα μας επαναφέρει σε ισορροπία. Ακόμα και αν οι παραγγελίες μας για τον χειμώνα είχαν μειωθεί ενός ενδεχομένου δεύτερου lockdown, όπως και συνέβη, οι απώλειες ήταν τρομακτικές. Όσον αφορά το προσωπικό, σίγουρα το να μην δουλεύεις καθόλου, όντας σε αναστολή, προκαλεί πρωτόγνωρες καταστάσεις. Σαφώς μεγάλο ρόλο πλην των οικονομικών επιπτώσεων, θεωρώ πως λαμβάνει και το ψυχολογικό κομμάτι, με τον κόσμο να δείχνει καθημερινά ..χαμένος!

 Ερ: Αναφέρατε το klick away το οποίο ήταν ένα μέτρο που υιοθετήθηκε παρά τις αρχικές ενστάσεις και ανησυχίες. Ήταν ένα μέτρο που λειτούργησε; Μπόρεσαν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές να το εφαρμόσουν;

Απ: Το click away ήταν μία λύση ανάγκης καθώς ήταν, απ’ όσο γνωρίζω η μόνη λύση των κυβερνόντων για τα καταστήματα. Διαφορετικά θα ήμασταν κλειστά και τις γιορτές! Σαφώς όμως δεν λειτούργησε, όσο κι αν κάποιες φωνές από ψηλά διατυμπάνιζαν το αντίθετο! Ειδικά στα είδη ρουχισμού και υπόδησης ήταν εκ προοιμίου βέβαιο ότι ένα τέτοιο μέτρο θα ήταν μη εφαρμόσιμο. Όπως και απεδείχθη στην πράξη…

Ερ: Θεωρείτε πως η απόφαση να μην λειτουργήσει το λιανεμπόριο δια ζώσης και με μέτρα είναι λάθος;

Απ: Πιστεύω ακράδαντα ότι το λιανεμπόριο ΕΠΡΕΠΕ να λειτουργήσει και ΠΡΕΠΕΙ να λειτουργήσει.

 Ερ: Είστε μια επιχείρηση που έχει eshop. Πόσο σας βοήθησε το διάστημα της αναστολής; Και τι υπερβάσεις έγιναν από την πλευρά σας για την εξυπηρέτηση του κοινού δεδομένου ότι με τις εταιρίες courier η κατάσταση είναι χαοτική;  

Απ: Οφείλω να ομολογήσω και να παραδεχτώ ότι σαν επιχείρηση είμαστε τυχεροί, καθώς η δημιουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος πραγματοποιήθηκε αρκετά πριν την κρίση που βιώνουμε εδώ και 10 μήνες. Σαφώς μας βοήθησε να εργαζόμαστε, να κάνουμε δηλαδή αυτό που έχουμε μάθει, με άλλον τρόπο όμως αυτό το διάστημα. Προσπαθήσαμε να φανούμε αντάξιοι των προσδοκιών των πελατών μας, σε συνεργασία με τις courier, οι οποίες παρόλο τις σημαντικές καθυστερήσεις υπερέβαλαν εαυτόν. Φυσικά, με πολύ κόπο και χρόνο, αλλά συνεχώς με χαμόγελο, έχουμε παραδώσει εκατοντάδες παραγγελίες ως τώρα προσωπικά στους πελάτες μας.

Ερ: Τα μέτρα που ανακοινώνονται λειτουργούν ανακουφιστικά;

Απ: Θα προτιμούσα να απαντήσω με μία και μόνο ερώτηση.. ποια μέτρα;

Ερ: Μπορούμε να μιλήσουμε με μεγέθη για τα χρήματα που χάνει μια επιχείρηση το διάστημα αυτό; Χάθηκαν οι γιορτές, χάνονται και οι  εκπτώσεις και κανείς δεν γνωρίζει πότε θα ανοίξουν τα καταστήματα.

Απ: Δεν θα μιλήσω για νούμερα που χάθηκαν, θα προτιμήσω να μιλήσω για τις ζωές μας που τείνουν να χαθούν. Τα καταστήματα μαραζώνουν, ο κόσμος ασφυκτιά και αγωνιά, δίχως να βλέπει δίπλα του καμία ουσιαστική βοήθεια…

Ερ: Ποια θα ήταν η δική σας πρόταση για την λειτουργία των καταστημάτων;

Απ: Η προσωπική μου γνώμη για την λειτουργία των καταστημάτων θεωρώ ότι δεν διαφέρει από την γνώμη του κάθε επιχειρηματία αλλά και του κάθε πολίτη αυτής της χώρας. Ανοιχτά μαγαζιά με πλήρη υπευθυνότητα και ατομική ευθύνη. Ένα άτομο κάθε φορά στο εσωτερικό του καταστήματος, ακόμα και ραντεβού θα δεχόμουν να κλείνουμε με τους πελάτες ώστε να τους εξυπηρετήσουμε. Διευρυμένο ωράριο ώστε να μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε όλους και φυσικά προσωπική επαφή. Όλα αυτά μας έχουν λείψει και όλα αυτά απαιτούμε να τα φέρουμε πίσω μαζί με τις ζωές τις δικές μας και των παιδιών μας.

 

Ευχαριστούμε πολύ τον κ.Μπούφη για την παραχώρηση της συνέντευξης. Η καταγραφή μας συνεχίζεται…