Connect with us

EDITOR

ΕΠΑΛ Κιάτου: Δεν θέλει να γίνει…πρότυπο!

Published

on

Ένα ακόμα σχολείο της Κορινθίας έρχεται να αντιδράσει στην υπουργική πρόθεση μετατροπής του σε “πρότυπο”. Στην Κορινθία έχουν καταγραφεί ανάλογες αντιδράσεις πέρυσι τον Απρίλιο από το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου αλλά και από το δημοτικό σχολείο Αλμυρής.

3ο Γυμνάσιο Κορίνθου: Μην μας αναγκάζετε να γίνουμε “Πειραματικό”

Αυτήν την φορά η αντίδραση έρχεται από τα δυτικά, από το ΕΠΑΛ του Κιάτου. Τόσο η ΕΛΜΕ όσο και ο σύλλογος διδασκόντων έχουν ήδη εγγράφως αντιδράσει στις προθέσεις και τους σχεδιασμούς του Υπουργείου ενώ εκτενής υπήρξε η αναφορά του Βουλευτή Γιώργου Ψυχογιού στην Βουλή. Ο Βουλευτής ζητά την άρση του σχεδιασμού  που, αντί να αναβαθμίζει και να ενισχύει, υποβαθμίζει και απαξιώνει ένα νευραλγικό Σχολείο επαγγελματικής εκπαίδευσης  για το Νομό και τη Δυτική Κορινθία με σημαντικές ειδικότητες και πολλές διακρίσεις ανά τα χρόνια.

Αναλυτικά η αναφορά

«Ο Βουλευτής Κορινθίας, κ. Γιώργος Ψυχογιός, καταθέτει ως Αναφορά την με αρ. 13/4.5.2022 Ανακοίνωση της Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας, καθώς και ενυπόγραφη επιστολή διαμαρτυρίας διδασκόντων/ουσών του 1ου Ημερήσιου ΕΠΑΛ Κιάτου, που αφορά στην αλλαγή του καθεστώτος του ΕΠΑΛ Κιάτου σε Πρότυπο Σχολείο.

Σύμφωνα με τα κείμενα, διαφωνούν με την προοπτική αυτή – που μεθοδεύεται εν κρυπτώ από τοπικές κοινωνίες, εκπαιδευτική κοινότητα και γονείς – για ένα κομβικό για το Νομό και την Δυτική Κορινθία ΕΠΑΛ με μαθητές/τριες από τους Δήμους Σικυωνίων, Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης, Βέλου – Βόχας και μάλιστα από πολλά ορεινά χωριά της ευρύτερης περιοχής.

Όπως σημειώνουν: 

• στα Πρότυπα ΕΠΑ.Λ. θα εισάγονται απόφοιτοι Γ/σίου με κριτήριο τον βαθμό του απολυτήριου, μια πρακτική που έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τις σύγχρονες επιστημονικές και παιδαγωγικές αντιλήψεις που αρνούνται τον διαχωρισμό και την κατηγοριοποίηση των μαθητών και υιοθετούν την αρχή της συμπερίληψης.

• Όσοι/ες δεν εισαχθούν στα Π. ΕΠΑ.Λ. είτε θ’ αναγκαστούν να μετακινηθούν με κόστος σε ΕΠΑ.Λ. άλλων πόλεων, εφόσον λειτουργεί η ειδικότητα που επιθυμούν, είτε θα οδηγηθούν υποχρεωτικά σε ΓΕΛ, είτε θα καταφύγουν στην πρόωρη κατάρτιση μέσω των Ε.Σ.Κ. και των ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας του Ο.Α.Ε.Δ., χωρίς ν’ αποκλείεται κάποιοι να εγκαταλείψουν εντελώς το σχολείο (μαθητική διαρροή).

• Ενώ το κύριο επιχείρημα για την εισαγωγή των Προτύπων ΕΠΑΛ στη δημόσια εκπ/ση είναι η δημιουργία τομέων για την τοπική αγορά εργασίας, η τελευταία δεν μένει πάντα σταθερή, αλλά αντιθέτως αλλάζει πολύ γρήγορα. Η επαγγελματική εκπαίδευση οφείλει να παρέχει παιδεία και εφόδια όχι μόνο στις σημερινές, αλλά και τις μελλοντικές συνθήκες και να μην εξαντλείται στις ανάγκες και απαιτήσεις των επιχειρήσεων της περιοχής.

• Ο Σύλλογος Διδασκόντων θα έχει και άλλες αρμοδιότητες εκτός απ’ όσες γνωρίζουμε μέχρι τώρα, οπότε θα υπάρχει πρόσθετος φόρτος εργασίας για τους εκπ/κούς χωρίς όμως καμία επιπλέον αμοιβή. Κι ακόμα, δημιουργείται μια «σκιώδης διεύθυνση», που υποβαθμίζει ουσιαστικά το ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων.

• Ο Ν. 4763/2020,  χρησιμοποιεί την διατύπωση  «διαδικασία επιλογής, τοποθέτησης και θητείας του εκπαιδευτικού προσωπικού» και δεν αναφέρεται  σε οργανικές θέσεις, με αποτέλεσμα αυτές να μην είναι κατοχυρωμένες για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς.

Ζητούν από το Υπουργείο Παιδείας και τους αρμοδίους να μην υλοποιήσουν μια τέτοια πρόταση και να ενισχύσουν σε προσωπικό, μέσα και ειδικότητες τα Επαγγελματικά Σχολεία.

Επισυνάπτονται η με αρ. Πρωτ. 13/4.5.2022 Ανακοίνωση Β’ ΕΛΜΕ Κορινθίας και η ενυπόγραφη διαμαρτυρία των Διδασκόντων Καθηγητών.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά».

Continue Reading

Δημοφιλέστερα