Η σταδιακή μείωση του αριθμού των παιδιών οδηγεί στην μετατροπή του σε 6θέσιο – Τι συζήτησε το Δημοτικό Συμβούλιο Κορίνθου – Τι ενέργειες γίνονται από τον Αντιδήμαρχο Παπαιωάννου – Γιατί στην σελίδα του σχολείου στο διαδίκτυο εμφανίζεται ως “9ΘΕΣΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ”

Την μετατροπή του δημοτικού σχολείου της Αλμυρής σε «πειραματικό» συζήτησε το Δημοτικό συμβούλιο Κορίνθου μετά από εισήγηση του Συμβούλου Μιχάλη Δόντη ο οποίος μετέφερε στο σώμα την μεγάλη αναστάτωση που επικρατεί στις τάξεις των γονιών υπό τον φόβο της μεταφοράς των παιδιών τους σε άλλες σχολικές μονάδες εξαιτίας αυτής της λειτουργίας.

«Κανένα παιδί δεν θα μεταφερθεί σε άλλο σχολείο» ανέφερε ο Δήμαρχος μεταφέροντας την συζήτηση που έχει κάνει με τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Δημήτρη Ντρίμερη ο οποίος επισημαίνει πως η κλήρωση αφορά μονάχα την Α τάξη Δημοτικού και σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για μεταφορά παιδιών που σήμερα φοιτούν στο εν λόγω σχολείο σε άλλο και σε διαφορετική περιοχή.

«Είναι ευχής έργον να μετατραπεί το σχολείο σε πειραματικό» είπε από την πλευρά του ο Αρμόδιος αντιδήμαρχος Βαγγέλης Παπαιωάννου ο οποίος έχει ήδη μιλήσει και με τους γονείς όπως είπε αλλά και με τον διευθυντή Πρωτοβάθμιας.

Εκείνο που δεν είναι ευρέως γνωστό και ειπώθηκε στο  δημοτικό συμβούλιο είναι πως το σχολείο της Αλμυρής, με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα και τις προβλέψεις, αναμένεται να υποβαθμιστεί σύντομα σε 6τάξιο αφού ο αριθμός των μαθητών μειώνεται δραματικά. «Μπήκαν 25 παιδάκια στην πρώτη τάξη και έφυγαν από την έκτη 50» είπε ο κ.Παπαιωάννου ενημερώνοντας παράλληλα για τις ενέργειες που θα γίνουν στο σχολείο δεδομένου ότι όπως σημείωσε και ο Ανδρέας Ζώγκος, είναι μια πολύ παλιά κατασκευή που μόνο πρότυπη δεν είναι. «Έχουμε ήδη δρομολογήσει το  σχολείο να βαφτεί, πράγμα που δεν έχει γίνει ποτέ. Με τα κονδύλια που θα μπορέσουμε να αντλήσουμε εξαιτίας της μετατροπής του σε πειραματικό θα το αναβαθμίσουμε συνολικά. Είναι υπέρ όλης της περιοχής η μετατροπή αυτή, μίλησα και με τους γονείς και τους ενημέρωσα» ανέφερε ο Αντιδήμαρχος

Όπως είπαν οι σύμβουλοι της περιοχής Ανδρέας Ζώγκος και Μιχάλης Δόντης πρέπει να γίνει σωστή ενημέρωση σε όσους ανησυχούν διότι κανείς τους δεν γνώριζε για την υποβάθμιση του σχολείου λόγω μειωμένου αριθμού μαθητών που επίκειται αλλά ούτε και για τις ενέργειες που θα δώσουν στο σχολείο τις κατάλληλες υποδομές αφού «πειραματικό σε παράγκες δεν γίνεται» η χαρακτηριστική φράση του Μιχάλη Δόντη.

Στο σημείο αυτό τέθηκε και το ζήτημα της επέκτασης του σχολείου με την αγορά παρακείμενου οικοπέδου 3 στρεμμάτων.

Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Γιώργο Πούρο, ήδη βρίσκεται στην τεχνική υπηρεσία προς έλεγχο προσφορά για την αγορά του συγκεκριμένου οικοπέδου το οποίο όμως, σύμφωνα με την ομόφωνη εισήγηση – απόφαση του τοπικού του Γαλατακίου δεν προορίζεται για επέκταση του σχολείου αλλά για δημιουργία κοινόχρηστων χώρων και αθλοπαιδειών.  Σημείωσε ωστόσο πως υπάρχει μέριμνα για την επέκταση του σχολείου από την δημιουργία του κιόλας «Δίπλα υπάρχει χώρος για επέκταση σχολείου προς το δρόμο από εποχή Ευθυμίου» σημείωσε χαρακτηριστικά.

 

 Στην σελίδα  πάντως που διατηρεί το σχολείο στο διαδίκτυο, στην ενότητα “Το σχολείο μας” αναφέρεται ως 9/ΘΕΣΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΑΛΜΥΡΗΣ”  . Η απόφασηε ίχε ληφθεί το 2002 ωστόσο… δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Α9/ΘΕΣΙΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΛΜΥΡΗΣ

Στην σελίδα να διαβάσουμε την ιστορία του σχολείου, μεταξύ άλλων αναφέρεται:

Το Δημοτικό Σχολείο Αλμυρής Κορινθίας, ιδρύθηκε το 1905 και χτίστηκε το 1939. Μέχρι τότε στεγαζόταν σε διάφορα σπίτια του οικισμού, με ενοίκιο ή δωρεάν. Για πρώτη φορά, φοίτησαν κορίτσια το 1909. Επίσημα αρχεία του Σχολείου υπάρχουν και διατηρούνται από το σχολικό έτος 1944-1945 καθώς τα προηγούμενα αρχεία καταστράφηκαν από τους Γερμανούς.

Ως 2/θέσιο σχολείο λειτούργησε για πρώτη φορά το σχολικό έτος 1985-1986 έως το σχολικό έτος 1991-1992. Το έτος 1990 έως 1991 ιδρύθηκε 4/θέσιο Δημοτικό Σχολείο, το οποίο συγκέντρωσε μαθητές από τα γύρω χωριά. Aνακαινίστηκε το παλιό Δημοτικό και λειτούργησε σαν 1/θέσιο Νηπιαγωγείο έως το σχολικό έτος 1997-1998. Το σχολικό έτος 1998-1999 το Νηπιαγωγείο έγινε 2/θέσιο με 40 μαθητές και το δεύτερο τμήμα στεγαζόταν στο Δημοτικό σχολείο Γαλατακίου. Το καινούριο σχολείο ξεκίνησε την λειτουργία του σαν 4/θέσιο το Σχολ. έτος 1991- 1992 με 64 μαθητές ,πρώτο Διευθυντή τον δάσκαλο Παναγιώτη Σίμο και εκπ/κούς τις: Παπαθανασοπούλου Αικ., Παπαδημητρίου Μαρία και Καφαντάρη Αθανασία. Το σχολικό έτος 1998-1999 οι μαθητές που φοιτούσαν στο σχολείο έφτασαν τους 108.

Το έτος 1998, επί προέδρου Ρούσση Δημητρίου έγινε η επέκτασή του προς τα ανατολικά με την κατασκευή δύο επιπλέον αιθουσών διδασκαλίας, γραφείων και βοηθητικού χώρου. Η επέκταση του σχολείου τελείωσε τον Απρίλιο του 2000.

 

Οι αντιδράσεις  

Στην μετατροπή να υπενθυμίσουμε αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θεωρούν πως υποβαθμίζεται το έργο και η προσφορά τους και πως θα χαθούν οι οργανικές τους θέσεις. Η Δευτεροβάθμια λέει πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί, οι οργανικές τοποθετήσεις χάνονται και όχι οι οργανικές θέσεις που σημαίνει πως όποιος εκπαιδευτικός θέλει να παραμείνει στο σχολείο μπορεί για 2 χρόνια να παραμείνει και μετά αξιολογείται όχι για τα προσόντα του αλλά για την προσφορά στο σχολείο. Η αξιολόγηση γίνεται από επιτροπή 5μελή όπου τα 3 μέλη είναι εκπαιδευτικοί του σχολείου. Μετά την αξιολόγηση παραμένει στο σχολείο με θητεία 4 ετών.)

Αντιδρούν και οι γονείς οι οποίοι πρόσφατα πραγματοποίησαν συνέλευση καταθέτοντας τις ανησυχίες τους για την ενδεχόμενη φοίτηση των παιδιών τους σε άλλα σχολεία, θέμα που φιλοξένησε το mypressnet.gr

Ξεσηκωμός στην Αλμυρή για το “πειραματικό ” – Τι αποφάσισαν οι γονείς

Ανακοίνωση εξέδωσε και η Λαική Συσπείρωση καταδικάζοντας την μετατροπή τόσο του Δημοτικού της Αλμυρής όσο και του 3ου Γυμνασίου Κορίνθου αναφέροντας μεταξύ άλλων: “Η προσπάθεια γενίκευσης των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων δεν είναι ξεκομμένη από την υπόλοιπη αντιεκπαιδευτική πολιτική. Συνδέεται άμεσα με την προσπάθεια να ενισχυθεί η διαφοροποίηση, η πολυκατηγοριοποίηση, η δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων. Δεν έχει καμία σχέση με την αναγκαία αναβάθμιση για όλα τα σχολεία ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση μαθητικού πληθυσμού.”